“Το ακούω και το ξεχνώ.
Το βλέπω και το θυμάμαι.
Το κάνω και το καταλαβαίνω”.
Το βλέπω και το θυμάμαι.
Το κάνω και το καταλαβαίνω”.
Κομφούκιος,
Κινέζος φιλόσοφος
Κινέζος φιλόσοφος
«Γιατί ο ουρανός είναι μπλε;», «πού πάνε τα αστέρια όταν σβήνουν;»
Αυτές και άλλες πολλές ανάλογες απορίες είναι συνηθισμένες στην παιδική ηλικία.
Σε αυτά και σε πολλά άλλα ερωτήματα, η επιστήμη βοηθά να δοθούν απαντήσει για πράγματα που συναντάμε στην καθημερινότητά μας και κατ’ επέκταση στην κατανόηση της λειτουργίας του κόσμου γύρω μας.
Η ενότητα του φυσικού κόσμου στην προσχολική αγωγή, συναντά τη φυσική περιέργεια κάθε παιδιού. Υλικά που υπάρχουν γύρω μας, διευκολύνουν στο να γίνει εύκολη η ασχολία των παιδιών με την επιστήμη.
Και μέσα από αυτό επιτυγχάνεται η ουσιαστική επικοινωνία.
Γίνονται ανακαλύψεις και δημιουργούνται ερωτήματα.
Γίνονται ανακαλύψεις και δημιουργούνται ερωτήματα.
Μέσα από πειραματικές διεργασίες τα παιδιά εξοικειώνονται με την υπομονή (μερικά πειράματα χρειάζονται χρόνο για να έχουν αποτέλεσμα) , έρχονται αντιμέτωπα με επιμονή, αναπτύσσουν δεξιότητες, και ανακαλύπτουν την ουσία μιας έρευνας.
Η πειραματική διαδικασία βοηθά το μικρό παιδί να κάνει υποθέσεις και να οδηγηθεί σε συμπεράσματα. Τα προετοιμάζει για το ότι κάτι μπορεί να πάει στραβά και πρέπει να βρει τα λάθη για να τα διορθώσει.
Εκτός από τις δραστηριότητες που πραγματοποιούνται στο καθημερινό πρόγραμμα των παιδιών, τα παιδιά του νηπιαγωγείου συμμετείχαν σε «φυσικομαγειρέματα» σε συνεργασία με την ομάδα «Science voyagers» .
Με υλικά όπως ξύδι, σόδα, λεμόνι, κόκκινο λάχανο , αυγά, πιρούνια, σακουλές για τρόφιμα, καλαμπόκι, φελλούς, μπουκάλια, βαζάκια και ότι άλλο μπορεί να φανταστεί ο νους , η τάξη μεταμορφώθηκε σε “κουζίνα” και παρέα με μια επιστήμονα- “μάγειρα”, τα παιδιά «μαγείρεψαν» …… απολαυστικά πειράματα φυσικής και χημείας.