Πώς ερχόμαστε στο σχολείο;
Πώς ταξιδεύουμε;
Πώς μπορούμε να πάμε γρήγορα από το ένα μέρος στο άλλο;
Πώς ταξιδεύουμε;
Πώς μπορούμε να πάμε γρήγορα από το ένα μέρος στο άλλο;
Και οι απαντήσεις, ήταν αρκετές για να μας…ταξιδέψουν.
Μακριά, πολύ μακριά.
Με αυτοκίνητα τρένα, αεροπλάνα…
Με τα μέσα μεταφοράς δηλαδή. Και η τάξη μας μεταμορφώθηκε σε “κομβικό σημείο” από το οποίο πέρασαν αν όχι όλα, τα περισσότερα από αυτά.
Με τα μέσα μεταφοράς δηλαδή. Και η τάξη μας μεταμορφώθηκε σε “κομβικό σημείο” από το οποίο πέρασαν αν όχι όλα, τα περισσότερα από αυτά.
Τα παιδιά, βασισμένα σε προσωπικές τους εμπειρίες, συμμετείχαν με ευκολία στη συζήτηση. Ακόμη και αν δεν είχαν ταξιδέψει με αεροπλάνο, ή με κάποιο άλλο μέσο, είχαν κάτι να πουν μιας και που τα μέσα μεταφοράς τα έχουν συναντήσει σε ιστορίες, αλλά και σε ταινίες.
Με τη χρήση εποπτικού υλικού, …οδηγήσαμε τα μέσα μεταφοράς προς μαθηματικές έννοιες, αφού τα οργανώσαμε, τα αντιστοιχίσαμε και τα ταξινομήσαμε σε κατηγορίες.
Ξηρά, θάλασσα, αέρας.
Ξηρά, θάλασσα, αέρας.
*Μια σύντομη αναδρομή στο παρελθόν…
Γεωμετρικά σχήματα συναντήσαμε λίγο πιο μετά, στις εικαστικές μας δραστηριότητες.
Στη συνέχεια προκειμένου να οργανώσουμε και να έχουμε μια πιο…βιωματική εικόνα για τα όσα είχαμε πει, βάλαμε πλώρη, βάλαμε μπρος… για την κατασκευή μιας μακέτας.
Με πνεύμα ομαδοσυνεργατικό καταφέραμε να ολοκληρώσουμε το…πολύ-τμηματικό έργο μας, πάνω στο οποίο η ομάδα έπαιξε για πολύ ώρα.
Ακολούθησαν ήχοι, μουσικές, ρυθμικά μοτίβα που συνδύασαν ιδανικά, γλωσσικά και κινητικά παιχνίδια.
Παιχνιδοτράγουδα…
Βγαίνει η βαρκούλα του ψαρά…
από το περιγιάλι…
Μικρό αεροπλάνο
πετά πολύ ψηλά…
Ήταν ένα μικρό καράβι που ήταναταξίδευτο…
…Αινίγματα
Τη θάλασσα σκίζω, δεν είμαι ψαράκι, η φουρτούνα με τρομάζει και στον πάτο με βουλιάζει
Τι είναι;
Τη θάλασσα σκίζω, δεν είμαι ψαράκι, η φουρτούνα με τρομάζει και στον πάτο με βουλιάζει
Τι είναι;
Όλη μέρα τριγυρνάει και στις στάσεις σταματάει. Επιβάτες μπαινοβγαίνουν. Βόλτες και δουλειά πηγαίνουν.
Τι είναι;
Ακολούθησαν ιστορίες με κεντρικούς ήρωες
τα μεταφορικά μέσα.
τα μεταφορικά μέσα.
Ιστορίες που τρέχουν, Εκδόσεις Πατάκη
Σειρά: Μικροί ήρωες |
Με το πράσινο ξεκινώ, με το κόκκινο σταματώ.
Τσαφ-τσουφ το τρένο περνά… |
Για τέλος αφήσαμε τη δραματοποίηση.
Με μια υπέροχη λιακάδα για σύμμαχο, βγήκαμε στην αυλή, την οποία και διαμορφώσαμε κατάλληλα.
Και η δράση (που απόλαυσαν πολύ τα παιδιά), ξεκίνησε.
Δεν έλειψαν βέβαια και οι τροχονόμοι!
Τα μέσα μεταφοράς, ένα θέμα που πραγματικά μας ταξίδεψε, συνέβαλε σε πολλούς τομείς. Από το να εμπλουτίσουμε το λεξιλόγιό της ομάδας, μέχρι να προσεγγίσουμε γνωστικά αντικείμενα, να εκφραστούμε και να φτάσουμε στην κυκλοφοριακή αγωγή .
Καλές υπόλοιπες διαδρομές