Φιλοσοφια – Στοχοι

Η φιλοσοφία του σχολείου μας στηρίζεται σε δύο λέξεις:
Αγάπη και σεβασμός προς το παιδί.
Αγάπη σημαίνει να μπορείς να δεχτείς το κάθε παιδί, με ό,τι εκείνο έχει προικιστεί από την φύση του (προτερήματα – αδυναμίες).
Σκοπός μας είναι να δώσουμε ερεθίσματα που θα του ανοίγουν τους ορίζοντες του. Το αγαπάμε όχι γι’ αυτό που εμείς θα θέλαμε να είχε καταφέρει, αλλά γι’ αυτό που εκείνο μπορεί και θέλει να κάνει.
Σεβασμός προς την προσωπικότητα και τον χαρακτήρα του. Σέβομαι το παιδί σημαίνει “το ακούω”, στέκομαι από δίπλα του και όχι μπροστά του. Δέχομαι τις αδυναμίες του και του δίνω το χώρο που του ανήκει.

Οι στόχοι του σχολείου μας είναι:

  • Να αισθάνεται άνετα μέσα στο χώρο μας, να είναι χαρούμενο, ξέγνοιαστο και να νιώθει ασφάλεια.
  • Ατομική προσέγγιση του κάθε παιδιού, γιατί κάθε παιδί στην ηλικία αυτή είναι μια ξεχωριστή προσωπικότητα. “Χαρακτηρίζεται” από τα δικά του γονίδια, το δικό του δείκτη νοημοσύνης, τη δική του αγωγή από την οικογένεια και τέλος το δικό του “ταμπεραμέντο” ως άτομο.

Αφού εξασφαλίσουμε την ηρεμία του μέσα στον χώρο του σχολείου μας και διώξουμε τις ανασφάλειες του, πρέπει να οργανώσουμε τις δραστηριότητες του σωστά και στα μέτρα του.
Οι νηπιαγωγοί μας με την μεγάλη τους εμπειρία, θα καταφέρουν σιγά- σιγά, με υπομονή και επιμονή να το κάνουν να νιώσει σαν στο σπίτι του.
Σιγά-σιγά το παιδί, θα κατακτήσει έναν ακόμα καινούργιο χώρο. Ένα χώρο, που είναι ακριβώς στα μέτρα του (παιδιά συνομήλικα, πλούσιο εποπτικό υλικό , δασκάλες έμπειρες κλπ).

  • Στο χώρο αυτό, θα καταφέρει να προσαρμοστεί στην ομάδα του και να δέχεται κανόνες ζωής.
  • Διαπιστώνει πως και άλλοι άνθρωποι μπορεί να το αγαπήσουν πέρα από την οικογένεια του.
  • Μαθαίνει να μοιράζεται πράγματα, χαρές, λύπες και να στηρίζεται στις δικές του δυνάμεις.
  • Γίνεται ανεξάρτητο.
  • Εισπράττει τη χαρά της επιτυχίας, γνωρίζει την αποτυχία και μαθαίνει βιωματικά οτι με τη δοκιμή φτάνει στο επιθυμητό αποτέλεσμα.
  • Έχει την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με διάφορα υλικά και να μάθει πώς δουλεύονται.
  • Πειραματίζεται καθώς δοκιμάζει πράγματα που στο σπίτι “απαγορεύονται”, όπως το να πηδήξει, να τρέξει, να κόψει, να κολλήσει, να μουτζουρώσει.
  • Μαθαίνει να αμύνεται και να προστατεύει τον εαυτό του έστω και αν χρειαστεί γι’  αυτό να “πονέσει” στην αρχή.
  • Τέλος , το παιδί θα είναι μέλος μιας ομάδας που θα έχει δικαιώματα και υποχρεώσεις, ό,τι ακριβώς απαιτεί η μεγαλύτερη ομάδα που το περιμένει αργότερα, η κοινωνία.